I podcasten "Momentum," ledet av Tone E Jacobsen diskuterer Thomas Seeberg, en allsidig ekspert med over 20 års erfaring i bransjen, de utfordringene som eventbyråer møter, og gir innsikt i hvordan de skaper enestående opplevelser for kundene sine.
Kunsten å skape uforglemmelige arrangementer: En dybdeanalyse med XIID
Arrangementplanlegging er en kompleks oppgave som krever en unik blanding av erfaring, kompetanse, drivkraft, pågangsmot, og kreativitet.
XIID: Mer enn en underholdningsleverandør.
Thomas er en av 3 partnere i XIID AS, som er en underholdningsleverandør til kultur- og eventmarkedet.
XIID presenterer seg ikke bare som et underholdningsbyrå, men som et sammensveiset kompetanseteam rigget for å samarbeide optimalt med eventbyråene for våre felles kunder.
Deres reise begynte i 2021 under Covid-19-pandemien. Da ønsket de å omdefinere hele underholdningsbransjen mot eventmarkedet, for å levere unike opplevelser til et publikum med høyere forventninger og som var sulten på å oppleve. Ved å samle et team med ekspertise, innenfor alle aspekter av arrangement-produksjon, har XIID skapt forskjellige konsepter, fra større band til mindre konsepter og DJ-bookinger.
Kunde og byrå: Den vinnende samarbeidsformelen
I podcasten vektlegger Thomas viktigheten av å etablere god kommunikasjon og forventnings avklaringer fra starten av samarbeidet mellom kunde og byrå. Han peker spesielt på den første kontakten og betydningen av å prioritere tid for å sette riktige mål og budskap som skal formidles til målgruppen. Det er utgangspunktet resten av arrangementet er bygget på og nøkkelinformasjon som byråene trenger for å fylle arrangementet med riktig innhold. Detaljer som type mat og drikke, underholdning og lokasjon er først relevant etter dette er avklart. For å maksimere suksessfaktoren må kunden tillate byrået å utnytte sin kreative ekspertise, fullt ut.
Prosesstips fra XIID: Veien til et vellykket arrangement
1. Sett mål og budskap:
• Tydelig definerte mål og et klart budskap gir forventningsavklaring og et klart bilde av hva som ønskes oppnådd.
2. Workshop for ideer:
• En to-timers workshop mellom kunde og byrå gir praktiske rammer for arrangementet sin helhet, inkludert budsjett, forventninger, og idé-utveksling.
3. Rom og tid:
• Gi byråene rom for kreativitet og invester i byråtimer. Da vil de komme tilbake til deg med mer on point konsept og innhold til arrangementet. Det er når de kommer tilbake til deg du får være med å velge fra "menyen" av forslag på feks underholdning, lokasjon, mat & drikke osv.
Nøkkelen til Suksess: Erfaring, kreativitet, og god planlegging
Podcasten går også inn på hva som kreves for å skape et vellykket arrangement. Forventnings avklaringer setter tonen for prosessen og hjelper med å avgjøre hvilke deler av arrangementet som er fleksible, og hvor det er nødvendig å investere. Teknisk produksjon er feks ikke der du skal spare penger for å gi gratis drikke ut kvelden til dine ansatte. Valg av underholdning handler ikke om hva du som sluttkunde synes er kult og ikke, det handler om hva som treffer forventningene til massen av dine ansatte best. Involver gjerne den/de personen(e) i selskapet ditt som sitter nærmest på pulsen til dine ansatte for å velge riktig,, eller igjen, bruk ekspertisen til byråene.
Det er her XIID AS kommer inn som et friskt pust som omfavner alle aldere og mangfold av smaker. XIID skal alltid levere noe ingen har opplevd tidligere og sammen med byrået skal de skape en "one in a lifetime experience". XIID levere til de små og helt opp til de største produksjonene, men ivaretar også det essensielle uten å overskride budsjettrammene. Å skape de beste eventene krever tid, kreativitet, og nøye planlegging. Finn det byrået med mennesker som matcher deg og dine best, og invester i tiden deres. Det tjener du faktisk penger på!
XIID har, gjennom årene, utviklet effektive arbeidsrutiner og omfattende bransjeerfaring for å være den optimale samarbeidspartneren til eventbyråene. Utforsk deres tilnærming i Momentum-podcasten og oppdag hvordan de sammen med byråene lager minneverdige arrangementer.
Kommentarer
Skriv en kommentar